19 Nisan 2010 Pazartesi

Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)

Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER), günümüz iletişim teknolojilerinin kullanılarak vatandaşların her zaman ve her yerden soru, istek ve görüşlerini doğrudan Başbakanlık’a ulaştırmalarını sağlayan bir sistemdir. BİMER uygulaması kapsamında Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur. Ancak “Alo 150” hattını cevaplamak üzere sadece valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır.







“Alo 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin valiliğinde ki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar.Önündeki bilgisayarda Başbakanlık web sayfası üzerinden telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını kaydeder.Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden gönderilir.Gönderilen müracaat Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir.






“Alo 150” numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise yine valilik halkla ilişkiler görevlileri aracılığı ile Başbakanlık web sayfası kullanılarak sistem üzerinden Başbakanlığa gönderilir.






Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu’na yapılacak müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine ilişkin müracaatlar BİMER’ e yapılabilir. Yani Alo 150 günümüzde düşünüldüğü ve uygulandığı gibi “işsizim, iş arıyorum, bana iş bulun” yeri değildir ve bu tür istekleriniz cevapsız kalacaktır. Sistemin yeni olması dolayısıylada henüz etkili iletişim kurma imkanı bulunmamaktadır.






BİMER’e Şahsen Müracaat Nasıl Yapılır?


BİMER çerçevesinde kaymakamlıklar, valilikler ve bakanlıklarımızda halkla ilişkiler müracaat büroları kurulmuştur. Vatandaşlarımız bu bürolara şahsen gelerek müracaatta bulunabilirler.






BİMER’e Telefon İle Müracaat Nasıl Yapılır?


BİMER uygulaması için Türkiye genelinde “Alo 150” numarası tahsis edilmiştir.Vatandaşlarımız bu numaradan BİMER’ e ulaşabilirler. “Alo 150” numarası sabit telefonlardan aranabileceği gibi cep telefonlarından da aranabilir.






BİMER’e İnternet Üzerinden Müracaat Nasıl Yapılır?


Bu konu yazının devamında sizlere daha ayrıntılı açıklanacaktır.






BİMER’e E-Posta İle Müracaat Nasıl Yapılır?


bimer@basbakanlik.gov.tr adresine elektronik posta ile müracaat yapılabilir.






BİMER’e Mektup İle Müracaat Nasıl Yapılır?


Kaymakamlıklarımız, valiliklerimiz ve ya Başbakanlık ile tüm bakanlıklarımızdaki Halkla İlişkiler Büroları’na mektupla müracaat yapılabilir.






BİMER’e İnternet Üzerinden Nasıl Başvuru Yapabilirim?


BİMER Başvurusu Formu‘nu kullanabilirsiniz. Unutmamanız gereken en önemli konu bu başvurunun kapsamıdır. Her konuda başvuru yapılarak sistem gereksiz yere yığılmalarla uğraşmak zorunda bırakılmamalıdır. Başvurunuzu yapmadan önce şuradaki “BİMER’e yapılacak olan başvuruların kapsamı” konusunu dikkatle okumalıdırlar.






BİMER Başvuru Sorgulama
http://www.basbakanlik.gov.tr/Forms/Bimer/pApplicationEntry.aspx






Bimer başvurunuzun durumunu şuradan sorgulayabilirsiniz.
http://www.basbakanlik.gov.tr/Forms/Bimer/pApplicationQuery.aspx






BİMER faaliyet raporlarını da sunmaktadır. Raporlara ulaşmak için şurayı tıklayınız
http://www.basbakanlik.gov.tr/Forms/Bimer/pBimerActivityReports.aspx












Devamı: http://www.bilgidevleti.com/basbakanlik-iletisim-merkezi-bimer.html#ixzz0lZ4l5a00


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder