21 Nisan 2010 Çarşamba

Bana kan grubunu söyle...



Pek çok kişi, ameliyat olmaları gerekmedikçe ya da bir kaza geçirmedikçe kan gruplarının ne olduğu bilgisine ihtiyaç duyacağını düşünmez. Fakat, Japonya'da kan grubunuzun ne olduğu, hayatının akışını değiştirebilir.
Japonya'da kan grubu ile kişilik analizi

Japonya'da günlük sohbetlerin yaygın bir konusu olan kan grupları, birçok Japona göre, bir kişinin karakterini ve iş ve aşk yaşamındaki tutumlarını belirleyebilir.
Tokyo'da bir cumartesi gecesi ve erkek ve kadınlar çöpçatanlık işlevi gören bu yerde biraraya gelmiş.
Sohbetler ilk birkaç dakikada yapmacık ve mesafeli. İnsanlar bir yandan kendilerini güzel bir şekilde anlatmaya bir yandan da karşılarındakileri tanımaya çalışıyorlar.
Çöpçatanlık için kurulan mekanlar, internet sayfaları dünyanın her tarafından yaşanan bir gerçeklik. Fakat burada, Japonya'da farklı unsurlar da dahil sohbetlere.
Özel olarak A ya da AB grubu erkeklerle tanışmak isteyen kadınlar için açılan odadaki  kadınlardan biri, eş seçmek için neden kan grubuna baktığı sorusunu şöyle yanıtlıyor:
''Diğer kan gruplarına sahip erkeklerle hoş olmayan deneyimlerim oldu. Ben gerçekten de, kan grubu A olan bir erkekle tanışmak istiyorum."
"A grubu erkeklerin, gerçekçi olduklarını ve ne istediklerini bildiklerini düşünüyorum. Öyle bir erkek canlanıyor gözümde."
B grubu bir erkeğin ise hayatı gerçekten dağınık biri olduğunu düşündüğünü söylüyor.
Kan gruplarına ilgi Japonya'da oldukça yaygın. Özellikle de hangi kan grubundan insanların birbirleriyle anlaşabilecekleri konusundaki iddialar.
0 grubu cömert, B grubu bencil
Büfedeki popüler dergileri karıştırınca, karşı cinsler arasındaki ilişkilerde öne çıkarılan değerleri hemen farkediyorsunuz.
Japonlar, güvenilebilir, fedakâr eşler ve ilişkide uyum arıyor.
0 grubu eğlenmesini seven ve cömert olarak görülüyor. AB grupları ise dengeli, mantıklı açık fikirli.
İstenmeyen grup ise B grubu... Bu gruptakiler, iddialı, biraz yabani ve bencil olarak görülüyor. B grubuna sahip genç bir adam olan Kouçi, kan grubunun ilişkilerini nasıl etkilediğini anlatıyor:
"İlk işim için mülakata gittiğimde bana kan grubumu sordular. Çok şaşırdım ve 'neden' diye sordum? Fakat, şirketin patronunun kan gruplarını gerçekten de önemsediğini farkettim. B grubu insanlarla kötü deneyimleri de olduğunu söyledi. Beni de istemeyeceğini düşündüm ama yine de işe alındım. Fakat, küçük çapta da olsa bir tür ayrımcılığa uğramaya devam ettim. "
Japonya'daki Temple Üniversitesinde Asya Çalışmaları Bölümünün direktörü Jeff Kingston, kan gruplarına ilginin, Naziler döneminde, genetiği kendilerine göre yorumlayan ırkçılar arasında revaçta olduğunu anımsatıyor:
"1970'lerle birlikte, bazı popüler yazarların bu ilgiyi tekrar gündeme getirdiğini ve insanların da buna cevap verdiklerini düşünüyorum. "Kan gruplarıyla ilgili bu yaklaşım, bir yandan da, insanlara, onlar hakkında ne düşündüğünüzü açık açık fakat dolaylı yoldan söyleyebilmenin yollarından biri de aynı zamanda. Japonya'da insanlar, başkaları hakkındaki olumsuz fikirlerini açık açık söylemekten, insanların yüzlerine karşı dürüstçe konuşmaktan çekinirler. Sosyal ilişkilerinde çatışmacı değiller. Fakat, kan grupları üzerinden konuşuyor gibi yaparak, yani düşüncelerini bunun arkasına saklayarak, insanlara onlar hakkındaki fikirlerini açık açık söyleyebiliyorlar."
Kan grubu ile ilgili teoriler tabii ki, bilim adamları tarafından pek çok defa çürütüldü. Fakat, bu konudaki inanç Japon kültürünün içine işlemiş durumda.
Geçen yıl seçimler yaklaşırken, Başbakan A grubu olduğunu duyurmuştu, muhalefetteki liderin kan grubu ise daha az sevilen, B grubuydu.
Kan grupları seçimlerin sonucunu belirlemeye yetmedi, fakat birçok Japon'un, insanın kaderinin yıldızlarda değil de damarlarında yazılı olduğuna inancı sarsılmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder